Edistian uusi nimi ja visuaalinen ilme näkivät päivänvalon 10.10.2018 konsernin henkilökunnalle järjestetyssä esittelytilaisuudessa teemalla ’Yhdessä teemme enemmän’. Paikalle saapui runsas yleisö, yli 70 henkilöä, toimialueet olivat hyvin edustettuina.
Tilaisuudessa kuulimme, miten Edistia nimenä viittaa säätiön pitkään historiaan eli Espoon Diakoniasäätiöön ja Eedi Asumispalveluihin sekä myös tulevaisuuteen suuntautumiseen ja edistykseen. Näimme uuden ilmeemme, uudet logot ja kuulimme niiden muotojen ja värimaailmojen syvällisemmät merkitykset sekä toimintamme kulmakiviä muodostavat sloganit ja teesit, kuten ”Palvelut parempaan huomiseen” ja ”Tänäänkin tukena elämän haasteissa”.
Tilaisuuden juontajana ja haastattelijana vieraili Jouni Jyllinmaa, joka oli tuonut mukanaan ammattilaulajista koostuvan kvartetin luomaan tunnelmaa. Kvartetin esitykset olivat komeita ja vaikuttavia, etenkin työn tärkeyttä korostanut Finlandia keskellä tilaisuutta sai kylmät väreet kulkemaan käsivarsissa.
Tarjolla oli brändin mukaisen visuaalisuuden sisältänyt kakku kahveineen ja henkilökunta sai tilaisuudesta mukaan oman toimialueensa näköiset avainkaulanauhat, käyntikortit, kahvikupit sekä muistikirjan, johon oli painettu jokaisen työntekijän oma nimi. Tilaisuuden aikana oli uuden ilmeen mukaiset kyltitykset kiinnitetty kiinteistöjen opasteiksi.
Edistian johtoryhmästä koostuneen brändityöryhmän jäsenet ja säätiön hallitus sekä toimialueiden johtoryhmät tekivät Edistian brändiuudistuksen kanssa työtä keväästä asti, muodostivat strategiaa ja sovittelivat palasia toisiinsa apunaan yritysidentiteettien suunnitteluun erikoistunut Mainosasiamies Kirveen Antti.
Tästä on hyvä jatkaa!